Contact
Veel gestelde vragen
Wat is De Maaltuin?
De Maaltuin is een reizend restaurant dat sinds 2016 opent op bijzondere plekken zoals kastelen, paleizen, musea of botanische tuinen. Met De Maaltuin laten we je op ongedwongen manier kennis maken met de verhalen van deze bijzondere plekken. Ontdek al wandelend verborgen verhalen en geniet van een heerlijk diner met een altijd uniek en op de locatie geïnspireerd menu. In de gezellige en ongedwongen sfeer van De Maaltuin heb je een heerlijke avond uit. Schuif je aan?
Hoe kan ik reserveren?
Reserveren voor De Maaltuin kan via de website en de knop: ‘reserveren’. In het bestelmenu is direct te zien of er kaarten beschikbaar zijn. Dit overzicht is actueel. Mochten er op het laatste moment kaarten vrijkomen, dan worden deze weer via de website aangeboden.
Wat kost De Maaltuin?
De prijs van het ticket verschilt per editie. In een ticket zit alles inbegrepen: vijf gangen, een volledig drankarrangement, tafelwater en koffie of thee. Ook het bezoek aan de locatie, de verhalen, creatieve invulling en andere verrassingen zitten daarbij in.
Hoe laat begint De Maaltuin?
Kijk voor de precieze starttijd in de praktische informatiemail die je 10 dagen van te voren van ons krijgt. De Maaltuin begint meestal vanaf 18:00 uur. We gaan rond 19:00 uur aan tafel en de geschatte eindtijd is tussen 22:00 – 23:00 uur. Sommige edities hebben een carrousel opzet, waarbij per tijdslot steeds een kleine groep een route over de locatie loopt. Op verschillende plekken geniet je van een hapje met bijpassend drank. Bij carrousel edities kies je zelf een starttijd.
Kan ik dieetwensen of allergieen doorgeven?
Jazeker! Het menu blijft altijd geheim, maar bij het bestellen kun je direct aangeven met welke allergieën of dieetwensen we rekening moeten houden. Zo wordt het voor iedereen een heerlijke avond!
Kan ik De Maaltuin cadeau geven?
Jazeker, je vult gewoon de naam in van degene die je de tickets cadeau doet en rond de bestelling af. Mocht je het nog even geheim willen houden, vul dan wel je eigen mailadres in (in verband met de bevestigingsmail). Graag wel het mailadres van de daadwerkelijke gasten in het opmerkingen veld zetten.
Je kan ook een cadeaubon aanschaffen. Wij sturen je een houten cadeaubon per post met een extra envelop, zodat jij de bon kan versturen naar diegene aan wie je de bon cadeau wilt geven.
Kan ik vegetarisch of vegan eten?
Bij het maken van de reservering krijg je de mogelijkheid om ‘extra informatie’ op te geven. Als je daar aangeeft dat je graag vegetarisch wilt eten gaat de keuken daar rekening mee houden. Vegan is helaas op dit moment niet mogelijk.
Wat als het weer slecht is?
We zorgen op elke locatie voor een fijne, beschutte dinerplek zodat je ook bij slecht weer onbekommerd kan genieten. Als het echt stormt schuiven we de avond door naar een later moment. We informeren je hier – alleen indien de avond doorschuift – uiterlijk om 16.00 over op de dag van het diner.
Kan mijn hond mee?
Helaas zijn honden op onze locaties niet toegestaan.
Veelgestelde vragen
Dineren we aan eigen tafels of aan lange tafels?
- Dit verschilt per editie. Onder het kopje ‘Hoe laat begint het en andere praktische informatie’ kun je het antwoord op deze vraag voor deze editie vinden.
Hoe kom ik aan een ticket?
- Via de ticketpagina kan je een ticket(s) reserveren voor de door jou gekozen editie. Je reserveert en betaalt vooraf en je ontvangt een bevestigingsmail. De reservering staat op naam en bij aankomst is de naam waarop de reservering is gemaakt voldoende. Betalen kan op de ticketpagina met Ideal.
- Op de ticketpagina is te zien of er nog tickets beschikbaar zijn. Het komt voor dat er op het laatste moment nog een ticket vrijkomt. Deze worden dan weer via de ticketpagina aangeboden.
Kan ik tickets cadeau geven?
- Ja dat kan, je vult gewoon de naam in van degene die je de tickets cadeau doet en rond de bestelling af. Mocht je het nog even geheim willen houden, vul dan wel je eigen mailadres in (in verband met de bevestigingsmail). Ook kun je het mailadres van de daadwerkelijke gasten in het opmerkingen veld zetten.
- Je kan ook een cadeaubon aanschaffen. Wij sturen je een cadeaubon per post met een extra envelop, zodat jij de bon kan versturen naar diegene aan wie je de bon cadeau wilt geven.
Waarom betaal ik vooraf?
- De Maaltuin is maar een paar weken op een locatie en daarmee intensief om neer te zetten. We merken dat als gasten vooraf betalen, nagenoeg iedereen ook daadwerkelijk aanschuift.
Wat is het menu?
- Het menu is geheim. Mocht je dieetwensen of allergieën hebben dan kan je die bij het bestellen van de tickets invullen. Mocht je later nog iets willen wijzigen, mail dan naar:
Kan ik vegetarisch of vegan eten?
- Voor de mensen die geen vlees en vis eten is er een vegetarisch menu. Helaas behoort vegan niet tot de mogelijkheden. Andere allergieën en dieetwensen waar we rekening mee kunnen houden vind je op onze dieetwensen pagina. Geef je dieetwensen uiterlijk een week van te voren door, zo kan onze keuken er rekening mee houden.
Hoe zit het met de bereikbaarheid?
- 10 tot 14 dagen voor aanvang versturen we iedereen een mail met praktische info. Daarin staat de praktische informatie en ook wat de beste manier is om er te komen. Onze voorkeur gaat sowieso uit naar de fiets of het OV!
Mag ik mijn hond meenemen?
- Helaas is het niet mogelijk om je hond mee te nemen naar onze edities. De locaties laten geen honden toe.
Wat als het slecht weer is?
- We zorgen op elke locatie voor beschutting zodat je ook bij slecht weer onbekommerd kan genieten. Als het echt stormt schuiven we de avond door naar een later moment. We informeren je hier – alleen indien de avond doorschuift – uiterlijk om 16.00 over op de dag van het diner.
Met wie werken jullie samen?
- Wij kiezen onze partners zo bewust mogelijk. Onze uitgangspunten zijn: duurzaam, sociaal, lokaal en verhaal. Een combinatie of alle vier deze uitgangspunten tref je bij onze partners. Binnenkort staan ze op onze partner-pagina met het achtergrondverhaal.
Wat zijn jullie algemene voorwaarden?
- Je kunt onze algemene voorwaarden hier lezen.
Staat je vraag er niet tussen?
Geen probleem! Mail ons via onderstaande knop en we komen zo snel mogelijk bij je terug.
Een last-minute vraag over jouw avond?
Bel dan het telefoonnummer op locatie. Je vindt deze in de praktische informatie mail. Geen mail ontvangen? Een linkje naar de praktische informatie mail vindt je ook onderaan de editiepagina onder “praktische informatie”.
Ons persoonlijk ontmoeten?
Je bent van harte welkom op een van onze sprookjesachtige erfgoed locaties!
Liever even langskomen onder kantoortijden?
Ons kantoor bevindt zich op de Verlengde Hoogravenseweg 223 in Utrecht.
Onze centrale keuken vind je op de Pieter Braaijweg 61 in Amsterdam.