Marketing Director

Wat nou als je Marketing Director bent bij De Maaltuin?

Dan zorg jij dat nog meer mensen ons weten te vinden, dat we een stevig merk neerzetten, goede content blijven produceren en (bovenal) de kaartverkoop een geoliede machine is. Je bent verantwoordelijk voor alles dat onder marketing valt, wat betekent dat je wat taken overneemt van Robbert (Oprichter en Algemeen Directeur) en van Jildou (Marketing Manager). 

Jouw ervaring en karakter zorgen ervoor dat we van 30.000 kaartjes (2023), via 40.000 (2024) naar uiteindelijk 100.000 kaarten per jaar gaan. Onze conversiegerichte marketing (vnl META en Google Ads) loopt goed, maar die weet jij vast nog verder te professionaliseren. De pers weet ons te vinden (en wij hen), maar jij zorgt dat we daar goed op de radar blijven. Onze branding en naamsbekendheid starten dit jaar eigenlijk pas écht en vormen de brug naar verdere groei. 

Jij richt je vooral op verbeteringen in ons merk. Je focus ligt op de lange termijn, hoewel je met 2 FTE op marketing uiteraard nog veel petten op hebt. Je stuurt aan, voert uit, bent contactpersoon voor journalisten, bureau’s en andere partijen en balanceert continu tussen ad-hoc uitdagingen en de visie op lange termijn. Je combineert data en fingerspitzengefühl voor tickets, website, marketing, social, content, partners, etc. Dat zou je zelfstandig kúnnen doen, maar zoveel uur zit er niet in een week. Gelukkig heb je collega’s en externe partners.

Als we het in één zin moeten noemen: Jij brengt De Maaltuin als merk naar de volgende fase.

Solliciteren

Wat is De Maaltuin?

We verzorgen culinaire belevingen op culturele locaties. Met ons kom je op plekken waar je normaal niet zou (mogen) komen en eet je 5 heerlijke gangen terwijl je leert over de locatie en diens geschiedenis. Je kunt dan denken aan Paleis Soestdijk, Vliegbasis Soesterberg, Botanische tuinen, forten, kastelen, de Bijlmerbajes en ga zo maar door. Samen verkennen we ongedwongen en op een originele manier de onontdekte erfgoedparels van Nederland.

Wil je een concreet voorbeeld? Komtie. Weet jij waar het gezegde “Voor spek en bonen meedoen” vandaan komt? Dat begon rondom het fort bij Abcoude, waarop op de fortgracht jaarlijks een bekende schaatswedstrijd gehouden werd met een prijs die nét niet eeuwige roem of een grote zak geld was. De prijs was wél een maaltijd die destijds als luxe werd beschouwd: spek en bonen. Dit verhaal hoorden mensen bij een wandeling langs de fortgracht tijdens een editie van De Maaltuin. En drie keer raden wat het hoofdgerecht was.

Het team achter De Maaltuin bestaat uit ongeveer 15 mensen op kantoor en een hele hoop in keukens, bediening, aankleding en logistiek. We hebben ook een productiekeuken in Amsterdam en ons kantoor (thuisbasis voor deze rol) is in Utrecht.

Wat doe je in deze rol niet?

  • De hele dag in meetings zitten om vervolgens ‘s avonds pas echt te werken.
  • Deelnemen aan het MT (maar wie weet wat de toekomst brengt)
  • Teveel afgeleid worden door korte termijn zaken
  • Alleen maar delegeren en niets zelf oppakken
  • Social designs ontwerpen en video’s editen
  • Al je beslissingen en acties goed laten keuren door anderen

Wie ben jij?

Nou, wat betreft je ervaring zit het wel snor. Je hebt gewerkt als leidinggevende, bij voorkeur met één been in de culturele sector en één been in een commerciële markt. Tegelijk, na elkaar, maakt niet uit. Je hebt aantoonbaar gewerkt aan de groei van een merk en kent de veranderingen die daarbij komen kijken in het team, de systemen, partnerships enz. Je bent gegroeid en durft het nu aan zelf invulling te geven aan groei en de touwtjes in handen te nemen. Je bent zo ondernemend dat het ‘Kookboek van De Maaltuin’, zomaar eens jouw idee had kunnen zijn. Je geeft op een menselijke manier leiding, waardeert de efficiëntie van de commerciële wereld, maar vindt de passie in de culturele sector aantrekkelijker. Je realiseert je ook dat de combinatie van bovenstaande persoon een lastige is, en bent eigenwijs genoeg om toch te solliciteren. Daarom pas je ook zo goed bij De Maaltuin.

Wat bieden wij?

Je huidige werkgever heeft natuurlijk ook werk beloofd waar je blij van wordt, maar mogen wij zeggen dat het hier écht zo is? Je helpt mensen aan een leuke avond uit, steunt de culturele parels van Nederland, in een snel groeiende organisatie, in hartje Utrecht, met collega’s die allemaal veel liefde hebben voor alles dat De Maaltuin te bieden heeft. Daarnaast bieden we hele fijne arbeidsvoorwaarden, zoals:

  • Een goed salaris in de culturele sector (€ 4000,- tot € 6000,- bruto p/m, afhankelijk van jouw ervaring)
  • Veel ruimte om jouw werk op jouw manier te doen
  • Voor 28-40 uur (in overleg)
  • Een onbeperkt aantal vrije dagen
  • Thuiswerkvergoeding incl budget voor een laptop en telefoon
  • We stimuleren jouw ontwikkeling met budget om te blijven leren

Is dit wat voor jou?

Dan hebben we een leuke uitsmijter voor je: het budget en de marketing spend (als % van de omzet) in 2024 is afgestemd en goedgekeurd vóór je komst. Dus, geen trage opstart en wachten op groen licht, jij kunt meteen aan de slag. Wil je solliciteren of heb je nog vragen? Dat mag allemaal op jouw eigen manier via john@demaaltuin.nl (onze Marketing Director a.i.)

Solliciteren

Als eerste op de hoogte van nieuwe edities?

De Maaltuin & corona

Helaas moeten we nog even geduld hebben. Komend jaar vind je ons weer bij prachtige botanische tuinen, kastelen en ander bijzonder erfgoed. Zodra de maatregelen het toelaten starten we! Tickethouders informeren we hierover via e-mail. Via onze website, nieuwsbrieven en social media blijf je op de hoogte.

Tot die tijd kun je ons steunen door een prachtige houten cadeaubon te kopen. Voor jezelf of voor een collega, vriend of geliefde. Voor onder de boom of als verrassing in de postbus. Met De Maaltuin cadeaubon ben je verzekerd van een heerlijke avond uit in 2022, zodra de lockdown weer voorbij is. We wensen jullie heel veel gezondheid en fijne feestdagen toe. Tot in het nieuwe jaar!